TWILIGHT SUCKS!

När jag vill se vampyrer, då tänker jag inte på Twilight. Vilket ni förmodligen gör.
När jag vill se vampyrer, då tänker jag på galna psykopater som sliter människor i stycken. Det ska spruta blod och vampyrerna ska festa loss på människan!

Wow, ni är så, väldigt hjärntvättade så ni förstår inte ens vad det är ni håller på med. Edward är en, ja.. "Vampyr", men han glittrar!

Snälla, ni som kan ALLT om Twilight... Vart ifrån fick Stephenie Meyer det ifrån? Att vampyrer glittrar vid kontakt med solljus?!11




"VAMPIRES DON´T FUCKING SPARKLE. AT ALL.
THEY MADE VAMPIRES INTO SOME SPARKLING FRILLY FAGGOTS."

Ja, ni ... jag kan ju inte göra något annat än att hålla med! You know it!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Gud. Jag hatar att alla måste vara så himla trångsynta! Tror du att det finns några slaggs regler om hur vampyrer ska vara? Du kanske tänker på hur de avspeglas i alla andra filmer, eller? Men detta är lite mer nyskapande och realistiskt (med realistiskt menar jag att de är mer som människor och inte sliter allt och alla de ser i stycken). Titta även på serien True Blood. Där följs inte heller alla dessa "regler" om hur en vampyr ska vara. Om allt ska vara som det alltid har varit så blir det tråkit tillslut. Och Stephenie Meyer har skapat någonting nytt och fantasifullt, som absolut inte är tråkigt.

2009-08-09 @ 19:11:02
Postat av: L i n n [ S A I K ]

Vampyrer är en påhittad varelse, var inte så trångsynt.

2009-08-09 @ 19:11:15
URL: http://saik.webblogg.se/
Postat av: en som ser ner på dig

tänkt på att det är kanske taget utav ordet FANTASI? :)

2009-08-09 @ 19:11:56
Postat av: Joanna

Hon ville väl antagligen skapa sin egen sorts vampyr eller hur? Jag tycker att twillight är otroligt bra, minus glittrandet. Om man har sett en vampyrs bekännelse så fattar man att det är så vampyrer ska vara. Men där finns det ju en som inte heller vill dricka blod och mörda. Jag tycker att det var ganska smart av Meyer att skapa en annan sorts vampyr. Hon fick sin version och den funkar ju bra den med...dessutom så är ju vampyrerna i twillight helt sjuka och brutala (om du läst böckerna så fattar man) det råkar bara vara edward och sin familj i HELA världen som är "snälla".

2009-08-09 @ 19:12:49
URL: http://meeoow.blogg.se/
Postat av: anonym

asså jag fattar inte!

om du nu hatar twilight så himla mkt, vf ödsla din tid på det!? :O

och twilight suger inte, det är du som gör det!

bara för att du är uttråkad och inte har något liv så håller du på och skriver en hel blogg om att twilight suger även fast den absolut inte gör det! :S är det därför det finns typ 10000000 pers i hela jävla världen som ÄLSKAR twilight, är det därför alla i twilight har 1000 fans efter sig vart de än går? va?! är det därför!? dem e så jävla grymma, det är varför!

2009-08-09 @ 19:14:56
Postat av: Bella

HAHA! även att folk ens orkar bry sig om att du hatar twilight. Ala har ju rätt att säga vad de tycker men verkligen inte till att trycka ner någon annan som anonym gjort^^



Och du har så klart all rätt att starta en blogg där du skriver vad du tycker ;)



Men om du som hatar twilight så mycket borde leta reda på serien True Blood och kika lite på den.. :)

2009-08-09 @ 20:11:52
URL: http://isabellaelisabeth.blogg.se/
Postat av: malin

jag undrar vem det är du försöker övertala om att vampyrer varken glittrar eller existerar i verkliga livet .. Du eller fansen .. ? ´man kan ju undra eftersom du lägger ner en hel blogg på att övertala ? :P haha du är stööörd (Y)

2009-08-10 @ 14:43:46
Postat av: Anonym

jaja , so what ? som om du bryr dig - du hatar twilight, så du ändrar dig inte.. snälla alla som kommenterar! lägg inte ner tid på den här människan, hon är bara ute efter nån sorts jävla uppmärksamhet...

och kan du inte hata twilight UTAN att dra upp en massa sexistiska ord? som 'sug av mig, fitta' och vad du nu skriver? HATA TWILIGHT UTAN SEX - TACK!?

2009-08-10 @ 14:49:35
Postat av: ANONYM

SNÄLLA, EN HATA TWILIGHT BLOGG!!! HUR KAN MAN ÄGNA SÅ MYKKE TID PÅ NÅTT MAN HATAR??!

2009-09-24 @ 20:13:55
Postat av: Lovisa

Ja, vampyrer är en fantasivarelse, men det är också en MYT och myter ska respekteras, inte ändras. Twilight är orsaken till att många tonårstjejer inte vet hur ORGINAL-VAMPYRERNA ser ut och beter sig egentligen. Se "Låt den rätte komma in" istället, där är det riktiga vampyrer.

2009-11-09 @ 17:39:32
Postat av: ANonym

Usch jag håller med dig. vampyrer ska INTE glittra. Det e sååå himla gay att det inte e sant. O låt oss inte börja prata om edward o bella, vilken joke!!! det e inte kärlekssaga, mer som en berättelse om en jävla pedofil/controllerande angsty boy och hans lilla dörrmatta och obsessive jävla klingy good for nothing human.

2010-01-17 @ 11:08:56
Postat av: Sofia

vart ifrån har Meyer fått berömhet? :S hur lång tid tar det att skriva en bok för henne? tre månader? asså shit! det brukar ta minst ett år för begåvade författare. :S usch!!!!

2010-01-29 @ 18:32:42
URL: http://sofiafs.blogg.se/
Postat av: Pia

Håller med om att twilight suger stenhårt! Och det där med att "vampyrer är påhittade varelser, var inte så trångsynt, finns inga regler om hur vampyrer ska vara blablabla." eh, JO! det FINNS regler på hur vampyrer ska vara. En vampyr är en vampyr och inget annat. Om Stephanie så gärna ville att de skulle glittra och va vegitarianer osv så kunde hon väl för fan hitta på en EGEN varelse istället för att förstöra något så klassiskt som en vampyr? Att hitta på en egen varelse är mycket mer fantasifullt än att göra om en som redan finns.



I övrigt så är böckerna (och filmerna) så dåliga att det är skrattretande.

2010-03-12 @ 19:47:11
Postat av: jeanette

är du idijot?? det er en FANTASY det är inte menigen att det skall vara LOGIST!! DU MÅSTE VARA DOMM!!

2010-03-26 @ 19:29:46
Postat av: josefine

Steph fick ideérna från sin dröm, det var därifrån hon fick hela idén. Ucsh jag vet inte vad jag ska skriva. Jag håller med i båda argumenten. Twilight är otroligt romantisk osv. men sparkling... vegitarianer? Så dum jag är! Haha, här sitter ett ex världensstörstatwilightfan och skriver sånt här. Det bränner i hjärtat. Men jo, vampyrer ska inte va såhär? Glittra? Vego? EAT MEAT GOD DAMN IT!

2010-04-08 @ 19:53:25
URL: http://wiedeland.blogg.se/
Postat av: Alicia W 8D The Twilight Saga Fan

Omogen?

2010-05-23 @ 11:35:16
Postat av: .

Jag har bara en fråga: Hur många som hatar twilight har läst böckerna och inte bara sett filmerna?

2010-07-02 @ 14:23:58
Postat av: Anonym

Om gillar Twilight varför går ni in på det då ? Orka läsa här om ni ändå gillar twilight?!?

2010-08-19 @ 15:19:43
Postat av: Anonym

Twillight suger Buffy the vampire slayer äger

2010-09-09 @ 17:42:32
Postat av: Anonym

Jag håller med twilight suger buffy äger.

2010-09-12 @ 16:51:49
Postat av: eliin

Twilight suger inte...Gör något ni tycker om istället

2010-11-03 @ 18:16:54
Postat av: alexander johansson

twilight suger KUK...

det är sen sämsta filmen som är gjord ^^

2010-11-10 @ 14:48:24
Postat av: alexander johansson

eliin du måste vara dum i huvudet den suger, den som säger att twilight är bra borde dödas långsamt, och smärtsamt...

2010-11-10 @ 14:50:24
Postat av: Josefin

Jag håller med. Twilight suger. jag såg faktiskt fram emot att se filmen. Men jag blev så grymt besviken att vampyrerna var vegetariana! Och att vampyrerna glittrar i solljuset!



och ja, man kan inte kalla att vampyrer har en regel om hur den ska vara, MEN det finns gränser!



Vampyr mytologin har funnits i flera årtionden. Vampyrer tål INTE solljus av nån orsak. Men jag gissar STARTKT på att dom inte går ut och glittra i solljuset! Det är ju bara... bögigt o_o;



Jag accepterar filmer där det är om att vampyrer kan korsa vatten, se sin spegelbild [Fast att dom är demoner i människoform etc etc. Men INTE att dom blir vegetarianer och glittrar i solljuset! Vampyrer dricker människoblod för att 1.) överleva. 2.) Fortsätta vara unga!

Å ja, det förekommer lite då och då att vampyrer dricker djurblod. Som reserv! Inte för att bli vegetarianer, annars hade dom la' se ut som djur.



NEJ! Vampyrerna har inte gula ögon för att dom vill ha djurblod. Vampyrerna har alltid gula ögon som ändras till blodröda för att dom vill ha människoblod.



Visst det är bra med fantasi, men... snälla, LÄÄÄÄS om vampyrernas URSPRUNG innan du förstör för andra vampyr älskare... Som jag t.ex

Jag börja inte gilla vampyrer p.g.a Twilight. Jag gilla vampyrer LÅÅÅÅÅÅNGT före det -_-



Tack, det var min åsikt och ni får hata mig så mycket ni vill. ;D

2010-12-17 @ 21:10:07
URL: http://http://sekaiheiwa.blogg.se/
Postat av: Twilight-fan nr 1

sorry but.......i´m very annoyed at your blog , if you not like twilight , why should you turn stupid things about twilight , near you don´t like twilight it even,it's very immature to make a blog that twilight sucks,

what do you think Stephenie Meyer would say if she saw your blog ,immature? stupid? and Robert Pattinson is not gay, he is dating Kristen Stewart if you have not sunk in yet, you should probably put down your blog.hate your blog today, tomorrow and forever.give the book a chance, if you have not read 1,2,3,4 and 5 have you judged the book by its cover, this ought to be ashamed of ,Översättning från svenska till engelska

there is nothing better than twilight, nothing.She using her fantasy, there's nothing wrong with that vampires do not turn into ash in the sunshine or values human life.I'm sorry but it's true.









2011-01-16 @ 11:06:46
Postat av: Ida

OMG kolla hans ansikte

2011-06-10 @ 15:25:43
URL: http://idamini.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå du Twilight hatare. Jag är en ava många fler som verkligen avskyr Twilight, men jag bryr mig inte om andra gillar Twilight för jag själv är ett hysteriskt Fan av Harry Potter. Så jag anser att alla får gilla vad dom vill även fast jag inte förstår vad dpom tycker är bra med dom filmerna och böckerna.

Men det finns bra Vampyr filmer och bra vampyr böcker som tex en vampyrs bekännelse och Dracula. Så döm inte Vampyrer bara för att en viss serie med böcker och filmer suger.

2011-09-17 @ 14:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0