Den brutala sanningen om Twilight, del 1

Bakgrund

När mormonerna först kom till USA fanns i en kvinnas mage ett monster. När detta monster kom till världen föddes den då upp bland mormonerna och tjugo andra barn. Mormon- monstret döptes då till Stephenie Meyer. Efter en tragisk incident på mormonfarmen då Meyer, författaren till Twilight, fick äpplen kastade på sig svor hon hämnd på planeten Tellus alla varelser. Och jordens undergång stod skrivet i stjärnorna.

När Stephenie Meyer sedan gifte sig med sin man, som samtidigt har fyra till fruar, förvandlades Meyer till en sexuellt frustrerad överviktig späckhuggare. I en sexdröm kom hon sedan på Edward, men eftersom att det skulle se dåligt ut med en 17 årig pojke (läs: 108- årig oskuld) skulle bli tillsammans med en medelålders kvinna skapade hon istället den tråkigaste karaktären i litteraturens historia. Bella, blev namnet på denna idiotiska tjej med absolut ingen personlighet.

Sammanfattningsvis kan man uttrycka formen för Meyers misstag, AKA "Twilight" med formen: Viljan att tjäna massiva pengar + sprida mormonpropaganda + Sexuella undertryckta fantasier = fjortisporr!





Kommentarer
Postat av: Mel

Det var sidan jag skickade in<3 :'D

2010-08-31 @ 23:16:07
Postat av: Jennifer.

Hon är en duktig författare enligt mig även om inte du gillar konceptet boken går ut på är det lite onödigt att gå på henne som författare? Även om det äe en skämt wannabe grej. hum, aja, ett tips; pröva läs hennes andra bok, Host.

2010-09-23 @ 18:44:36
URL: http://-
Postat av: iksy

Sluta föörnedra späckhuggarna :(

2011-01-17 @ 16:03:20
Postat av: Anonym

Okej att du snackar skit om twilight... men ge dig FAN INTE på stephanie!!! Fakta är sanning, hur många älskar inte twilight? borde inte de betyda nått? att du har fel! och att twilight äger! tyvärr måste jag läsa din äckliga blogg eftersom jag ska skriva om det i min akademiska uppsats i svenska c... JAG HATAR DIG!jag blir så jävla arg när du säger saker som är helt jävla fel, åhh vad jag vill slå dig! om du är så himla mkt bättre än twilight kan du ju sluta spändera tid på de!...

2011-01-17 @ 17:29:42
Postat av: Miku

Till personen över mig:

Men vad är "rätt" och "fel" egentligen? Teoretiskt sätt finns det inte, det finns bara olika miljöer, individer och åsikter.

Du framför det som fakta draget ur en skolbok att Twilight äger, vilket är omöjligt att bevisa, hur många fans den än har. Och hur många är >>många<<?

Nu är vi tillbaka på samma spår, men jag hoppas att du förstår.

2011-01-26 @ 23:45:32
Postat av: Anonym

Till Miku

Jag tycker bara att det är löjligt när man skaffar en blogg och spenderar tid på nått man hatar. men visst, de är väl kul för de som gillar det men ändå. om jag hatade nått så mycket skulle jag känna att jag var bättre än det och inte slösa min tid på det.

Vad mitt arga jag menar är att för dom som älskar twilight äger serien. vi gillar att den är annorlunda och att den inte är som andra vampyr böcker. tyck vad ni vill. kan vi inte bara låta varandra vara...



jag har sett så jävla mycket skit som folk säger till varandra pågrund av en bokserie. är vi 5 eller?

2011-02-03 @ 20:02:04
Postat av: Will

Äh vafan, låt tjejen vara. Om ni tycker det är så hemskt att hon skriver dåliga saker om Twilight, låt bli att läsa då.

Så enkelt är det.

Själv läser jag bloggen dagligen, jag älskar den!

Min åsikt, ingen kan ändra den. Så försök inte ens.

2011-03-10 @ 20:18:07
Postat av: Iksy

vad förolämpande mot späckhuggarna :(

2011-07-04 @ 13:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0