Gästblogg www.eloises.se

Jag vill bara ställa en fråga till er; vad, exakt vad, med twilight är det som är bra? Hela storyn går ut på att "rädda Bella" och "Bella måste välja mellan Edward och Jacob" och däremellan är Bella halvkåt mest hela tiden och försöker tvinga Edward att trycka kuken i henne. MEN som gammal hederlig glitterälva går det inte för sig, istället måste Bella gifta sig med honom. Historien bygger ju på exakt ingenting! Om man plockade bort allt snack om byrackor, älvor och parasiter skulle ju hela boken vara precis som vilken tonårsserie som helst? Alla händelser är bara ointressanta händelser som tryckts in i boken i brist på fantasi. Läs en riktigt bok för fan!



Hur kan en sånhär skitbok göra folk så besatta? Jag tror inte ens att hälften av er Twitards har läst böckerna utan bara tycker att "EDWARD ÄR SÅ SNYGGGGG!" Men jaaaaaa, jag går också och väntar på att en isbit i människoform ska komma och glittra för mig. Not. Killen är en jävla stalker, och vet ni? HAN FINNS INTE ENS. Jävla Twilightmongos som tror att "en dag kommer jag också bli biten av Edwaaaaard."  ...det är en bok.

Ni Twilightgeeks skrämmer mig, delar upp er i team Edward eller Jacob och har någon slags vampyrfajt om vilken... vilket djur som är värd Bella. Såhär är det: Bella är inte värd någon. Hon är en bortskämd skitunge som blir lika jävla obsessed i Edward som ni är. Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni också går under jorden den dagen då Edward försvinner ur erat liv, då kan ni också sitta på en stol och stirra medans vi andra ser på en riktigt film, med riktiga vampyrer som inte är "vegitarianer". *FNISS*




Gästbloggare BLOGG

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag måste bara säga att jag älskar din blogg, jag dör lite varje gång jag läser ett av dina inlägg. Av garv alltså. Så klockrent!



2010-08-26 @ 12:48:37
Postat av: twilight var så 1 år sen (:

OMG ! jag sägere exakt samma sak :D HAHAH(:

2010-08-27 @ 18:35:46
Postat av: TwiHARD

Var inte så jävla taskig! Kan du inte bara acceptera att folk gillar olika saker? Snacka om rasist! Faktiskt. Varför kan du inte acceptera att Twilight är våra liv. Folk tror mer på sig själva kanske, folk kanske hittar sig själva genom boken, precis som att man kan hitta sig själv genom vilken annan bok som helst. Dessutom handlar inte allt bara om Edward. Hur kan du ens veta allt? Du kanske ändå har läst böckerna, eller tittat på filmerna!? Nej, alla har inte läst böckerna. Men jag har. Och det heter TwiHARDS...mongo...

2010-08-28 @ 19:42:48
Postat av: Lovisa

Jag måste bara säga att ju mer jag läser din blogg, desto mer håller jag med. Jag var ett sjukt fan av böckerna! Har läst dem flera gånger på svenska och en gång på engelska, sett alla filmer om och om igen. Men jag har börjat fundera. Vad sjutton är det för story egentligen? Det är ju bara en halvdeprimerad tönt tjej som råkar ut för en romans gör fel person., som i vilken annan tonårsbok som helst ,,, go twilight suger!

2010-08-28 @ 22:49:55
Postat av: Emma

jag har läst dom flera ggr men om du inte gillar twilight varför har du sätt filmerna då? du är ju fan rasist kan du inte bara aceptera att folk gillar olika saker?

2010-09-09 @ 15:54:27
URL: http://emmanicklassonsliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

alla som kommenterar här är idioter! varför kasta bort er tid på några skitungar som i brist på annat startade bloggen twilight suger för att få lite uppmärksamhet för tydligen har de inte fått tillräckligt från deras föräldrar! Och ja, jag är en idiot som ger er uppmärksamhet men twilight fans borde veta bättre än att lägga tid på skitstövlar som er! BYE LOSERS!

2010-10-15 @ 16:21:17
Postat av: Twilover

Asså jag kan hålla med twihard. Att sluta vara så j*vla taskig. Folk gillar olika saker det är välroligare att gilla olika än tycka om samma saker?

Och det handlar faktiskt mer än bara om edward och twilight har faktiskt inspererat många.

Och jag har faktiskt läst alla böcker och det handlar bara inte om edward och det är inte som en vanlig tonårsbok. Du kanske inte ens själv har läst böckerna?

2010-11-02 @ 20:02:32
Postat av: Anonym

Rasist?... Really?

2010-11-18 @ 22:33:59
Postat av: Miku

"Var inte så jävla taskig! Kan du inte bara acceptera att folk gillar olika saker?"

Var inte så trångsynt! Kan du inte bara acceptera att folk ogillar dålig litteratur?

"Snacka om rasist! Faktiskt."

Snacka om dålig stavning! Och en racist är våld mot annan ras. Har Twilight blivit en "ras" nu? Jag spyr.

"Varför kan du inte acceptera att Twilight är våra liv."

Varför kan du inte acceptera att Twilight är vårt hatobjekt?

"Folk tror mer på sig själva kanske, folk kanske hittar sig själva genom boken, precis som att man kan hitta sig själv genom vilken annan bok som helst."

Folk kanske är vettiga, folk kanske upskattar riktig literattur, till exempel King eller Rowling.

"Dessutom handlar inte allt bara om Edward. Hur kan du ens veta allt?"

Dessutom handlar allt om Edward. Hur kan du vara så dålig på att läsa?

"Du kanske ändå har läst böckerna, eller tittat på filmerna!?"

Vi kanske har läst böckerna, och ansträngt oss för att titta på filmerna.

"Nej, alla har inte läst böckerna. Men jag har. Och det heter TwiHARDS...mongo..."

Jo, majoriteten har läst böckerna. Till exempel jag. Och det heter TwiTARDS alternativ Twihards... Nioåriga flicka.

And so, let the flamewar begin.

2010-12-04 @ 22:38:10
Postat av: Jöjs

Även om jag håller med din åsikt om böckerna, så tycker jag du lägger ner lite för mycket energi på det. DU gillar de inte, de gillar de, bara låt det vara så. Onödigt att skapa en blogg om eländet.

Och du... Vegetarian*

2010-12-25 @ 22:12:32
Postat av: emina

Ni som gillar twilihgt och tycker denna blogg suger, värför läser ni den då?

HAHA, vad ska ni försvara er med nu då twilight-fans?

2011-03-05 @ 15:10:31
URL: http://www.eminassommarlov.bloggsida.se
Postat av: Maria

Jag respekterar att inte alla gillar Twilight. Det gör jag verkligen. Dock tycker jag att du överdriver lite.

JAg gillar Twiilght, ja. Och jag kan berätta varför. Twiligth är mer än en vanlig tonårsserie. Jag var inte ens tonåring när jag läste dem. Enligt mig har Stephenie Meyer, för att vara en hemmamamma med småsöner, en otrolig fantasi.



Ja, om man skulle tagit bort allt det där skulle det varit en "vanlig tonårsserie", som du uttryckte det. Men vem vill läsa vanliga tonårsserier hela tiden? Variering är bra. En riktig bok. Med en story. Med fantastiska citat och där det händer saker hela tiden. Jag tycker att uttrycktet "en riktig bok" var fruktansvärt, böcker ÄR riktiga, även om det finns folk som inte gillar dem.



Detta var min förklaring och min åsikt, och jag kräver inte att någon ska ändra sin uppfattning om Twilight genom min text. Men jag vill att ni ska veta att folk tycker olika.



Jag har också någonting att säga till alla som gillar Twilight. Låt bloggägaren tycka som denne vill. Smaken är som baken. Tyck vad ni vill och bry er inte om vad andra tycker. Det är så jag tänker.



Så att ni inte börjar fälla mig med tusentals kritiska kommentarer:

Jag säger inte att ni inte får tycka vad ni vill om dessa böcker, bara ni låter andra tycka annat. Jag är inte det minsta arg och jag säger inte emot, även om jag gillar Stephenie Meyers skapelse. Jag respekterar er åsikt, bara ni respekterar min. Detta är det enda jag vill ha sagt.



Kram

/ 13-åring

2011-03-20 @ 19:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0